میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت + علت فوت ویژه برنامه‌های تلویزیون برای روز معلم + زمان پخش تصویر سعید آقاخانی پس از آسیب‌دیدگی در پشت‌صحنه سریال «نون خ ۵» + عکس داوری هیئت ۷ نفری برای جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی نظر هنرمندان درباره حذف بخش رقابتی جشنواره تئاتر رضوی نامش زنده است تا زبان فارسی زنده است | دکتر محمد معین از نگاه بزرگان به مناسبت زادروزش نوستالژی «حنا دختری در مزرعه» در شبکه یک + زمان پخش سریال «رخنه» جایگزین «نون‌خ» می‌شود + زمان پخش و بازپخش موضوع فیلم جدید کارگردان «باربی» چیست؟ ماجرای ورود ۲۴ تن کتاب خارجی به کشور صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ هدیه تهرانی با «روز مبادا» به خانه‌ها آمد + زمان اکران آنلاین ۱۱ کنسرت پاپ در پایتخت + جزئیات «پدر خوانده ۳» به شبکه نمایش خانگی آمد دلیل ممنوعیت پخش سریال «حشاشین» در ایران چیست؟
سرخط خبرها

محمد برومند، هنرمند تئاتر عروسکی مشهد، خواستار تعویق انتخابات «یونیما» شد

  • کد خبر: ۱۲۳۶۶۹
  • ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
محمد برومند، هنرمند تئاتر عروسکی مشهد، خواستار تعویق انتخابات «یونیما» شد
۱۶۰ نفر از هنرمندان عروسکی تمایل دارند انتخابات انجمن بین‌المللی نمایشگران عروسکی یونیما «مبارک» به تعویق بیفتد تا در موقعیت مناسب‌تری برگزار شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد برومند، عضو انجمن بین‌المللی نمایشگران عروسکی یونیما «مبارک»، با انتقاد از وضعیت برگزاری انتخابات هیئت‌مدیره یونیمای کشور گفت: در توضیح اینکه یونیما چه تشکلی است باید گفت یونیما یک انجمن بین‌المللی نمایشگران عروسکی است که در سراسر دنیا از جمله ایران شعبه دارد. در ایران نیز در شهر‌های مختلف از جمله مشهد هنرمندان عروسکی در مرکز یونیما فعالیت می‌کنند.

 

محمد برومند، هنرمند تئاتر عروسکی مشهد، خواستار تعویق انتخابات «یونیما» شد

برومند با بیان اینکه پایه و اساس این انجمن غیردولتی‌بودن آن و هدفش حمایت از تئاتر عروسکی و ترویج تئاتر عروسکی برای ترویج صلح و دوستی و نشاط است، افزود: در سال‌های گذشته بزرگان تئاتر عروسکی تلاش کردند انجمن یونیما در ایران شکل بگیرد. بر همین اساس ۴ سال پیش انتخاباتی برگزار شد و دوستانی به‌عنوان اعضای هیئت‌مدیره انتخاب شدند، اما به دلایل مختلف و از جمله فراگیری کرونا نتوانستند فعالیت کنند. این مسئله سبب جدایی و تفرقه بین هنرمندان شده است. الان هم مدتی است که بر سر انتخابات و هیئت‌مدیره جدید بحث است.

عضو انجمن کارگردانان خانه تئاتر ایران در ادامه از نحوه برگزاری انتخاباتی که امسال و دقیقا همین امروز، ۹ شهریور ۱۴۰۱ قرار است برگزار شود، انتقاد کرد. به گفته او تا همین امروز و اکنون که چند ساعت بیشتر به انتخابات باقی نمانده است، هنوز کاندیدا‌ها معرفی نشده‌اند و این درحالی است که هنرمندان نمی‌توانند به افرادی که نمی‌شناسند، رأی بدهند.

به گفته او اکنون ۱۶۰ نفر از هنرمندان عروسکی که برخی از آن‌ها عضو یونیما هستند و تعدادی هم مایل‌اند عضو شوند، اما به‌دلیل طولانی‌بودن فرایند هنوز موفق نشده‌اند، تمایل دارند این انتخابات به تعویق بیفتد تا انتخابات موقعیت مناسب‌تری برگزار شود.

عضو انجمن نمایشنامه‌نویسان خانه‌ی تئاتر ایران در ادامه یادآور شد: یونیما در برخی شهرستان‌ها حتی فعال‌تر از پایتخت است. برای مثال در خود مشهد مسابقه‌ای بین هنرمندان شکل گرفت تا عروسک سهراب و کودکی سهراب را بسازند. این دست اتفاق‌ها خوب است، اما از طرفی اتفاقات ناگواری هم می‌افتد، مثلا شنیده شده است در برخی شهر‌ها اعضای یونیما دانش‌آموزان دبیرستانی هستند. این‌ها نشان‌دهنده وجود مشکل در اساسنامه است که حتی اعضا و انواع اعضا مشخص نیست. برای همین هنرمندان درخواست تغییر زمان انتخابات را دارند تا با بررسی اساسنامه بتوان تصمیمات درست گرفت.

به گفته برومند، الان ارتباطات به‌شکلی است که به‌راحتی می‌توان با مرکز اصلی یونیما ارتباط برقرار کرد، همچنان که برخی هنرمندان این کار را کرده‌اند؛ بنابراین جالب نیست گزارش‌هایی مبنی بر این به مرکز اصلی برود که انجمن یونیما در ایران قوانین را رعایت نمی‌کند یا انتخاباتش با دمکراسی برگزار نمی‌شود!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->